Control automat presiune, PID - Convertizoare INVT GD270

Parametrizare

PID, presiune constanta, pompa
(logica pozitiva, +24V este comunul)

P00.01: 0 (1) | Comanda se face de pe panoul convertizorului, 0 pentru comanda din exterior, prin borne.
P00.05: 15 | Limita inferioara a frecventei pe iesire | se seteaza daca dorim ca pompa sa se opreasca cand ajunge la turatie mica
P00.06: 7 | Control PID

P01.18: 1 (0) | Pornirea prin borne este valida la repornire
P01.19: 2 (0) | Actiunea pe care o face convertizorul daca frecventa scade sub valoarea stabilita cu P00.05; 2 – hibernare.
P01.20: 3 s (0.0 s) | Timpul in care convertizorul iese din starea de hibernare. Cand valoarea comandata a frecventei depaseste limita inferioara setata si dureaza un timp care este egal cu cel setat cu P01.20 convertizorul va reporni automat.
P01.21: 1 (0) | Repornire dupa intreruperea alimentarii. Daca sunt indeplinite conditiile de pornire convertizorul va porni automat la revenirea tensiunii.

! Aceasta setare poate reprezenta un pericol pentru securitatea personalului si trebuie analizata cu atentie. Poate produce pornirea neasteptata a motoarelor, utilajelor conectate la convertizor!

P02.01 | Puterea totala a motoarelor conectate [kW], schimbati daca este necesar
P02.03 | Viteza de rotatie a motoarelor [rpm], schimbati daca este necesar
P02.05 | Curentul nominal total [A], schimbati daca este necesar
P02.27 | Coeficientul pentru protectie la suprasarcina [%], schimbati daca este necesar
Se calculeaza: (Imotor/Iconvertizor) x 100
Ex: (2x18 A / 45 A) x 100 = 80 %
Asta inseamna ca releul termic va declansa mai repede, la o valoare  egala cu 80% din curentul nominal, pentru a asigura protectia la suprasarcina.

P04.00: 2 (0) – Curba V/F – cuplu variabil- reducere cuplu

Pentru semnal 0...20 mA sau 4...20 mA
P05.24: 2.00 (0.00) – Limita inferioara a semnalului senzorului. Deci vom avea semnal 0.00% cand va citi 4 mA. Parametrul se regleaza tot intre 0 si 10, 10 reprezentand valoare maxima, adica 20 mA, in cazul nostru. Deci pentru 4 mA (adica 20% din valoare semnalului maxim de 20 mA) setam la 2, care reprezinta tot 20% din valoarea maxima setabila (10). Astfel va functiona corect.
P05.50: 1 (0)| Tipul semnalului pe AI1 - curent

P09.00: 0 (0) | Valoare de referinta se seteaza de pe panou (din P09.01)
P09.01: 30 % | Valoarea de referinta in procente din semnal senzor (3 bari pentru senzor 0...10 bari) – doar ca exemplu, puneti valorile corespunzatoare.
P09.02: 0 (0) | Sursa feedback (canalul prin care primeste semnalul) va fi AI1 (0...10 V, ce se poate comuta prin switch in 0...20 mA sau 4...20 mA din setari)

Pentru semnal 0...20 mA sau 4...20 mA comutati jumper-ul / switch-ul J11 pe I, adica semnalul va fi de current.

P09.11: 0.1 % | Valoarea la care se detecteaza intreruperea semnalului de feedback. Sa fie minim 0.1 pentru activarea functiei. Functie de protectie la defectarea senzorului / intreruperea cablului pentru a evita functionarea nedorita a pompei la turatia maxima si producerea suprapresiunii.
P09.12: 2.0 s | Timpul in care semnalul a avut valoarea setata cu P09.11, dupa care se va considera ca semnalul feedback a fost intrerupt. Afiseaza alarma PIDE. 

P00.18: 1 | Resetare la valorile din fabrica
sau Menu > Copy parameter/Restore default – pentru tastaura LCD

Conexiuni electrice

Circuit de forta

RST - Alimentare de la retea, 3x400 V
UVW - Alimentare motor

Circuit de comanda

+24V - S1 - Contact buton extern pornire inainte (doar daca veti folosi buton extern)

Senzor presiune 0...10 V Baumer, pe 3 fire, pentru alti senzori verificati schema electrica a acestora
+24V - alimentare (borna 1 senzor)
COM - borna 2 senzor
AI1 - semnal (borna 3 senzor)

Senzor de presiune 4...20 mA Danfoss, pe 2 fire

Traductor de presiune Danfoss, 2 fire, 4...20 mA ​​​​

Comutati jumper-ul / switch-ul J11 pe I, adica semnalul va fi de current.

Convertizor INVT GD270 conectare traductor presiune 4...20 mA, pe 2 fire, jumper AI1

Nu le gasesti? Localizeaza jumper-ul in imaginea de mai jos:

GD270 - Borne comanda PID 2 fire localizare JUMPERE

+24V - alimentare (borna 1 senzor)
AI1 - semnal (borna 2 senzor)
Pentru ca este senzor pe 2 fire, ca sa se inchida circuitul de comanda, faceti punte intre bornele convertizorului COM si GND.

Convertizor INVT GD270 conectare senzor presiune cu 2 fire la bornele de comanda

Alti parametri

Cod funcție

Nume

Descriere

Implicit

Modif.

P00.00

Mod de control viteză

0: Control vectorial fără senzor (SVC) mod 0

1: Control vectorial fără senzor (SVC) mod 1

2: Mod control vectorial spațial al tensiunii

3: Mod control in buclă închisă

Depinde de model

P00.01

Canal comandă pornire

0: Panou (tastatură)

1: Borne

2: Comunicație

0

P00.03

Frecvența maximă pe ieșire

P00.04–400.00Hz

50.00Hz

P00.04

Limita superioară a frecvenței de lucru

P00.05–P00.03 (Frecvența maximă pe ieșire)

50.00Hz

P00.05

Limita inferioară a frecvenței de lucru

0.00Hz–P00.04 (Limita superioară a frecvenței de lucru)

0.00Hz

P00.06

Canal setare comandă de frecvență A

0: Panoul propriu sau 18: Potentiometru propriu

1: AI1 (Potențiometrul de pe panou)

2: AI2 (Corespunzător bornei AI)

3: AI3

4: Impuls de înaltă frecvență HDI

5: Program PLC simplu

6: Trepte de viteză

7: Control PID

8: Comunicație Modbus

0

P00.07

Canal setare comandă de frecvență B

2

P00.10

Frecvența setată de pe panou (tastatură)

0.00 Hz–P00.03 (Frecvența maximă pe ieșire)

50.00Hz

P00.11

Timp accelerare
ACC 1

0.0–3600.0s

Depinde de model

P00.12

Timp decelerare DEC1

Depinde de model

P00.13

Direcția de rotire

0: Funcționează în direcția predefinită.

1: Funcționează în direcția opusă.

2: Dezactivează rotirea inversă.

0

P00.15

Autotuning parametrii motor

0: Fără

1: Autotuning rotațional

2: Autotuning static 1

3: Autotuning static 2

0

P00.18

Restabilirea parametrilor

0: Fără

1: Revenire la setările din fabrică

2: Șterge declanșările

3: Blochează toate codurile de funcții

0

P01.00

Mod de pornire

0: Pornire directă

1: Pornire după frânare c.c.

2: Pornire după urmărire vitezei

0

P01.08

Mod de oprire

0: Decelerare până la oprire

1: Oprire liberă

0

P01.09

Frecvența de start a frânării c.c. pentru oprire

0.00Hz–P00.03 (Frecvența maximă pe ieșire)

0.00Hz

P01.11

Curentul c.c. de oprire

0.0–100.0%

0.00%

P01.12

Timpul de frânare c.c. pentru oprire

0.00–50.00s

0.00s

P01.18

Protecție la comanda de pornire prin borne la punerea sub tensiune

0: Comanda prin borne este invalidă la punerea sub tensiune

1: Comanda prin borne este validă la punerea sub tensiune

0

P02.00

Tip motor 1

0: Motor asincron (AM)

1: Motor sincron (SM)

0

P02.01

Putere nominală
 AM 1

0.1–3000.0kW

Depinde de model

P02.02

Frecvența nominală
AM 1

0.01Hz–P00.03 (Frecvența maximă pe ieșire)

50.00Hz

P02.03

Turație nominală
AM 1

1–60000rpm

Depinde de model

P02.04

Tensiune nominală AM 1

0–1200V

Depinde de model

P02.05

Curent nominal AM 1

0.8–6000.0A

Depinde

P02.15

Putere nominală
SM 1

0.1–3000.0kW

Depinde de model

P02.16

Frecvența nominală
SM 1

0.01Hz–P00.03 (Frecvența maximă pe ieșire)

50.00Hz

P02.17

Număr de perechi de poli SM 1

1–128

2

P02.18

Tensiune nominală SM 1

0–1200V

Depinde de model

P02.19

Curent nominal SM 1

0.8–6000.0A

Depinde de model

P02.23

Counter-emf  SM 1

0–10000

300

P03.00

Amplificare proporțională in bucla de viteză 1

0.0–200.0

20.0

P03.01

Timp integral in bucla de viteză 1

0.000–10.000s

0.200s

P03.03

Amplificare proporțională in bucla de viteză 2

0.0–200.0

20.0

P03.04

Timp integral in bucla de viteză 2

0.000–10.000s

0.200s

P03.09

Coeficient proporțional în bucla de curent P

0–65535

1000

P03.11

Metode de setare a cuplului

0: Control cuplu invalid

1: Panou (P03.12)           2: AI1

3: AI2                      4: AI3

5: Impuls frecvență HDI

6: Cuplu in trepte multiple

7: Comunicație Modbus

Notă: O valoare diferită de zero indica utilizare control cuplu.

0

P04.01

Amplificare cuplu motor 1

0.0%: (Amplificare automată), 0.1%–10.0%

0

P04.09

V/F amplificare compensare alunecare motor 1

0.0–200.0%

100.0%

P04.10

Factor de control al oscilației la frecvență scăzută motor 1

0–100

10

P04.11

Factor de control al oscilației la frecvență ridicată motor 1

0–100

10

P05.01

Funcția bornei S1

0: Fără funcție

1: Rotire înainte

2: Rotire înapoi

3: Control cu trei fire (SIN)

4: Rulare lentă înainte (jog)

5: Rulare lentă înapoi (jog)

6: Oprire liberă

7: Resetare defecte

9: Comandă externă resetare defecte

10: Comandă de creștere frecvența (SUS)

11: Comandă reducere frecvență (JOS)

1

P05.02

Funcția bornei S2

4

P05.03

Funcția bornei S3

7

P05.04

Funcția bornei S4

0

P05.37

AI2 limită inferioară

0.00V–P05.39

0.00V

P05.39

AI2 limită de sus

P05.37–10.00V

10.00V

P06.01

Ieșire Y1

0: Invalid

1: În funcțiune

2: Funcționează înainte

3: Funcționează înapoi

4: Rulare lentă

5: Defect convertizor

6: Detecție nivel frecvență FDT1

8: A atins frecvența setată

0

P06.03–

P06.04

Ieșire pe releu

1

P06.14–

P06.15

Ieșire analogică

0: Frecvența de funcționare

1: Frecvența setată

3: Turație (Raportată la dublul turației motorului sincron)

4: Curentul pe ieșire (Raportat la dublul curentului nominal al convertizorului)

5: Curentul pe ieșire (Raportat la dublul curentului nominal al motorului)

6: Tensiunea pe ieșire (Raportată la de 1.5 ori tensiunea nominală a convertizorului)

7: Puterea pe ieșire (Raportat la dublul puterii nominale a motorului)

0

0

P06.16

HDO ieșire impuls înaltă frecventă

0

P06.17–

P06.26

Setare limite de sus si de jos ieșire AO

Pentru detalii, consultați manualul complet al convertizorului.

 

P07.00

Parolă utilizator

0–65535

0

P14.00

Adresă locală comunicație

1–247

Note: Adresa de comunicație a unui slave nu poate fi setată pe 0.

1

P14.01

Rata de transfer de comunicație

0: 1200BPS

1: 2400BPS

2: 4800BPS

3: 9600BPS

4: 19200BPS

5: 38400BPS

4

P14.02

Verificare bit de date

0: Fără verificare (N, 8, 1) pentru RTU

1: Verificare par (E, 8, 1) pentru RTU

2: Verificare impar (O, 8, 1) pentru RTU

3: Fără verificare (N, 8, 2) pentru RTU

4: Verificare par (E, 8, 2) pentru RTU

5: Verificare impar (O, 8, 2) pentru RTU

1

 

Defecte comune si soluții. Coduri de eroare

 Note: Diagrama de coduri de eroare este în curs de actualizare. Unele produse utilizează schema veche, iar altele utilizează cea nouă, care sunt listate în "Afișare cod defect".

Cod de defect

Tip defect

Cauze posibile

Solutii

OUt1

E1

Unitate convertizor Protecție fază U

•ACC/DEC prea scurte.

Modul IGBT defect

•Eroare de funcționare datorată interferențelor.

•Conexiunile cablurilor sunt slabe

•Punere la pământ (scurt fază – pământ)

•Descărcări electrice datorate condițiilor improprii de mediu.

•Creșteți timpul ACC/DEC.

•Înlocuiți convertizorul.

• Verificați dacă dispozitivele și sistemul sunt împământare în mod fiabil.

•Verificați daca anumite fire sunt slab prinse.

•Verificați dacă conexiunile la motor sunt greșite sau daca sunt conectate accidental la pământ.

•Înlăturați cu regularitate urmele de praf sau ulei din interiorul convertizorului.

OUt2

E2

Unitate convertizor Protecție fază V

OUt3

E3

Unitate convertizor Protecție fază W

OC1

E4

Supracurent în timpul ACC

•ACC/DEC prea rapide.

•Tensiune de alimentarea prea scăzută.

•Putere convertizor prea mică

•Schimbări bruște ale sarcinii

•Curent dezechilibrat pe ieșire

• Puternice interferențe externe (comutare contactori sau împământare slabă)

•Creșteți timpul ACC/DEC.

•Creșteți tensiunea pe alimentare.

•Alegeți un convertizor de putere mai mare.

•Verificați dacă există blocaje ale motorului, conexiuni în scurt sau pierderi ale sarcinii.

• Verificați dacă tensiunea pe ieșire are anomalii și dacă impedanțele motorului sunt dezechilibrate.

•Verificați dacă exista interferente puternice (contactori in apropierea cablului către motor, si conectarea fermă la priza de pământ)

OC2

E5

Supracurent în timpul DEC

OC3

E6

Supracurent în timpul funcționării la viteză constantă

OV1

E7

Supratensiune in timpul ACC

•Timp ACC/DEC prea scurt.

•Tensiune de intrare anormală.

•Motor pornit când se rotește.

•Energie regenerativă prea mare.

•Frânare dinamică dezactivată.

•Creșteți timpul ACC/DEC.

•Verificați sursa de alimentare.

•Folosiți funcția de urmărire a vitezei la pornire.

•Adăugați dispozitive pentru frânare dinamică sau unități regenerative. •Setați parametrii pentru frânare dinamică.

OV2

E8

Supratensiune in timpul DEC

OV3

E9

Supratensiune in timpul funcționării la viteză constantă

UV

E10

Defect subtensiune pe bus

•Tensiune de alimentare prea mică.

•Afișare eronată a tensiunii

• Închiderea anormală a contactorului tampon.

•Creșteți tensiunea de alimentare. Contactați-ne.

OL1

E11

Suprasarcină motor

•Tensiune rețea prea scăzută.

•Curent nominal al motorului incorect

•Blocare motor sau variații bruște ale sarcinii prea mari.

•Creșteți tensiunea de alimentare.

•Resetați curentul nominal trecut in parametrii motorului.

•Verificați motorul și ajustați valoarea de amplificare a cuplului.

OL2

E12

Suprasarcină convertizor

•ACC prea rapidă.

•Repornirea motorului in timpul rotirii.

•Tensiune de alimentare prea joasă.

•Sarcină prea mare.

•Putere convertizor prea mică.

•Creșteți timpul ACC.

•Evitați repornirea in timpul rotirii sau activați funcția de urmărire a vitezei.

•Creșteți tensiunea de alimentare (rețea).

•Alegeți un convertizor mai mare.

SPI

E13

Pierderea fazei pe intrare

•Pierderea unei faze R/S/T pe intrare sau fluctuații mari.

•Șuruburile bornelor de intrare sunt slăbite.

•Verificați dacă sunt anomalii pe intrare sau dacă sunt conexiuni slăbite.

•Verificați parametrii pentru a examina defecțiunea.

SPO

E14

Pierderea fazei pe ieșire

•Cabluri defecte pe ieșire sau cu punere la pământ.

•Lipsă fază U/V/W sau sarcină trifazată puternic dezechilibrată.

•Verificați dacă sunt defecțiuni pe cabluri sau contacte slăbite.

•Verificați dacă sunt fluctuații bruște sau impedanțe dezechilibrate ale motorului.

OH2

E16

Supratemperaturămodul invertor

•Canal evacuare aer înfundat sau ventilator defect.

•Temperatură ambientală prea ridicată.

•Timp îndelungat de funcționare in suprasarcină.

•Eliberați calea de evacuare sau înlocuiți ventilatorul.

•Păstrați o temperatură ambientală scăzută

•Alegeți un convertizor de putere mai mare.

CE

E18

Defect comunicație RS485

•Rată de transfer nepotrivită.

•Defect linie de comunicație.

•Adresă de comunicație incorectă.

•Comunicația este afectată de interferențe puternice

•Setați rata de transfer potrivită.

•Verificați cablarea portul de comunicație.

•Setați corect adresa de comunicație.

•Înlocuiți sau schimbați cablarea ca să îmbunătățiți protecția anti-interferențe.

tE

E20

Defect autotuning motor

• Puterile motorului si ale convertizorului nu se potrivesc.

•Setarea incorectă a parametrilor motorului.

•Setările parametrilor de autotuning se abat brusc de la valorile standard.

•A expirat timpul de autotuning.

•Schimbă modelul de convertizor.

•Setează corect tipul motorului si parametrii de pe plăcuță.

•Eliberați sarcina motorului si reluați autotiningul.

•Verificați cablarea motorului și parametrii setați.

• Verificați dacă frecvența limită superioară este mai mare de 2/3 din frecvența nominală.

dEu

E34

Defect de deviere a vitezei

•Sarcină prea mare sau blocată

•Verificați dacă sarcina este prea mare, creșteți timpul de detectare a deviației de viteză, sau prelungiți timpii ACC/DEC.

•Verificați parametrii motorului, si efectuați iar autotuning pentru pentru parametrii motorului.

•Verificați setările de controlul in buclă al vitezei.

STo

E35

Defect de setări incorecte

•Pierderea sarcinii

•Setarea incorectă a parametrilor motorului SM.

•Parametrii incorecți setați prin autotuning.

•Convertizorul este decuplat de motor
•Aplicație de slăbire a fluxului (turația creste peste cea nominală, cuplul scade)

•Verificați dacă sunt suprasarcini sau blocaje.

•Verificați setările motorului si ale tensiunii contra-electromotoare EMF

•Efectuați iar autotuning pentru parametrii motorului.

•Creșțeți timpul de detectare al ajustărilor greșite.

•Ajustați coeficientul de slăbire a fluxului si parametrii buclei de curent.

 

Aici gasiti convertizoarele GD270.