Ghid de instalare a convertizoarelor INVT universale - Braistore

Ghid de instalare a convertizoarelor INVT universale

Ghid de instalare a convertizoarelor INVT universale

Acest ghid descrie pe scurt cablarea externă, terminalele, panoul de comandă, pornirea rapidă, setarea parametrilor comuni și principalele defecte și soluții ale convertizoarelor de frecvență INVT de joasă tensiune (inclusive GD10, GD20, GD27, GD30, GD100, GD200A, GD270).

Vizitați www.invt.com pentru mai multe informații si download.

 Atenționare

Acest ghid oferă doar informațiile de bază privind instalarea și punerea în funcțiune. Nerespectarea instrucțiunilor de siguranță și a instrucțiunilor de instalare și punere în funcțiune din documentația relevantă poate duce la accidente cum ar fi deteriorarea echipamentului, vătămarea corporală sau chiar moartea.

Numai profesioniștilor instruiți și calificați li se permite să efectueze operațiuni conexe.

 Pericol

Nu efectuați nicio operațiune, inclusiv cablarea, inspecția sau înlocuirea componentelor atunci când se află sub tensiune. Înainte de a efectua aceste operațiuni, asigurați-vă că toate sursele de alimentare de intrare au fost deconectate și așteptați cel puțin timpul desemnat pe VFD sau până când tensiunea magistralei DC este mai mică de 36V.

Timp minim de așteptareModel de convertizor
5 minute1PH 220V 0.2–2.2kW; 3PH 220V 0.2–22kW; 3PH 380V 0.75–110kW
15 minute3PH 380V 132–315kW
20 minute3PH 380V >355kW

Cablare periferice

GD270, convertizoare INVT conectare echipamente externe

Schema electrică. Descriere borne

GD270, convertizoare INVT - schema electrica PNP
BornaDescriere
Bornele circuitului principal
R, S, T
(or L, N)
3ph (sau 1ph) borne c.a., conectate la rețea
U, V, W3ph (sau 1ph) borne de ieșire c.a., conectate la motor
P1P1 și (+) conectate la bornele bobinei externe c.c.
(+) și (-) conectate la bornele externe ale unității de frânare sau a barelor c.c. comune.
PB și (+) conectate la bornele externe ale rezistenței de frânare.
(+)
(-)
PB
Borna PE GD270Borna PE. Bornele PE ale fiecărui echipament trebuie conectate corespunzător la priza de pământ.
Bornele circuitului de comandă
+10VSursă locală de 10V
AInIntrare analogică. Tipul de intrare predefinit este de tensiune, care poate fi schimbat cu ajutorul jumperului corespunzător, a DIP switch-ului, sau a parametrilor.
GNDReferința pământului pentru +10V
AOnIeșire analogică. Gamă: 0–10 V sau 0–20 mA
ROnAIeșire pe releu. ROnA: NO; ROnB: NC; ROnC: comun
Capacitate contact: 3A/AC 250V, 1A/DC 30V
ROnB
ROnC
HDOCapacitate de comutare: 50mA/30V. Gama frecvență pe ieșire: 0–50kHz
COMReferință pământ pentru +24V
CMEBornă comună pentru ieșire pe colector in gol; conectată in scurt pe COM din fabrică.
Y1–YnCapacitate de comutare: 50mA/30V. Gamă de frecvență pe ieșire: 0–1kHz
485+Port de comunicație semnal diferențial RS485. Interfața standard de comunicație trebuie să utilizeze perechi de conductoare torsadate si ecranate.
Alegeți dacă utilizați rezistență de capăt 120Ω pe RS485 folosind DIP switch-ul sau jumper-ul.
485-
PEBornă de împământare
PWBornă pentru alimentare din sursă externă pentru circuitele de intrări digitale. In mod NPN, conectați în scurt PW și +24V. In mod PNP, conectați in scurt PW și COM.
+24VSursa internă a convertizorului. Curent maxim: 200mA
S1–SnIntrări digitale
Impedanță internă: 3.3kΩ
12–30V tensiune acceptată
Borne bidirecționale de intrare, permit ambele moduri de conectare NPN și PNP.
Frecvență maximă acceptată: 1kHz
Intrări digitale programabile, funcții ce pot fi setate accesând parametrii aferenți.
HDIACanale pentru impuls de înaltă frecvență sau intrări digitale.
Frecvență maximă: 50kHz
Rata de serviciu: 30%–70%
Acceptă intrare encoder în cvadratură când ambele intrări HDIA și HDIB sunt disponibile, cu funcție de măsurare a vitezei.
HDIB
+24V—H1
+24V—H2
Intrări Safe torque off (STO) (oprire în siguranță a cuplului).
Intrare redundantă STO, conectate la contact extern NC. Când contactul se deschide, STO acționează și convertizorul oprește cuplul pe ieșire.
Utilizați conductoare ecranate pentru intrarea de securitate, lungime max. 25m.
Terminalele H1 și H2 sunt conectate in scurt cu +24V, implicit. Înlăturați puntea de pe terminale înainte de a utiliza funcția STO.

Panouri de comandă

Panou LED

Convertizor GD270 - Panou LED

Panou LCD

GD270, convertizoare INVT - Panou LCD

Pornire rapidă

Verifică înainte de a pune sub tensiune

Asigurați-vă că toate terminalele au fost conectate în siguranță.
Asigurați-vă că puterea motorului se potrivește cu puterea VFD.

Operare la prima punere sub tensiune

După confirmarea corectitudinii conexiunilor si puterii, conectați întrerupătorul alimentării c.a. pe partea de intrare in convertizor, pentru a pune sub tensiune convertizorul. Utilizând de exemplu un panou, acesta afișează 8.8.8.8.8. la punerea sub tensiune apoi frecvența setată (50.00 în exemplu), indicând că convertizorul a fost inițializat si e gata de pornire. (Pentru detalii despre alte tipuri de panouri verificați manualul complet al gamei respective).

Convertizor de frecventa GD270 INVT afisaj LED

Diagrama de pornire rapidă este următoarea:

Diagrama punere sub tensiune GD270 INVT

Setarea funcțiilor parametrilor principali

Următoarele descriu pe scurt doar câțiva parametri comuni de funcții și valori tipice.
„○” indică faptul că valoarea parametrului poate fi modificată atunci când VFD este în stare oprit sau în stare de funcționare.
„◎” indică faptul că valoarea parametrului nu poate fi modificată atunci când VFD este în stare de funcționare.
„●” indică faptul că valoarea parametrului este detectată și înregistrată și nu poate fi modificată.
(VFD verifică automat și restricționează modificarea parametrilor, ceea ce ajută la prevenirea modificărilor incorecte.)
Notă: Parametrii de funcţionare pot varia în funcţie de produs. Pentru detalii, consultați versiunea completă a manualului produsului.

Parametrii

Cod funcțieNumeDescriereImplicitModif.
P00.00Mod de control viteză0: Control vectorial fără senzor (SVC) mod 0
1: Control vectorial fără senzor (SVC) mod 1
2: Mod control vectorial spațial al tensiunii
3: Mod control in buclă închisă
Depinde de model
P00.01Canal comandă pornire0: Panou (tastatură)
1: Borne
2: Comunicație
0
P00.03Frecvența maximă pe ieșireP00.04–400.00Hz50.00Hz
P00.04Limita superioară a frecvenței de lucruP00.05–P00.03 (Frecvența maximă pe ieșire)50.00Hz
P00.05Limita inferioară a frecvenței de lucru0.00Hz–P00.04 (Limita superioară a frecvenței de lucru)0.00Hz
P00.06Canal setare comandă de frecvență A0: Panoul propriu
1: AI1 (Potențiometrul de pe panou)
2: AI2 (Corespunzător bornei AI)
3: AI3
4: Impuls de înaltă frecvență HDI
5: Program PLC simplu
6: Trepte de viteză
7: Control PID
8: Comunicație Modbus
0
P00.07Canal setare comandă de frecvență B2
P00.10Frecvența setată de pe panou (tastatură)0.00 Hz–P00.03 (Frecvența maximă pe ieșire)50.00Hz
P00.11Timp accelerare
ACC 1
0.0–3600.0sDepinde de model
P00.12Timp decelerare DEC1Depinde de model
P00.13Direcția de rotire0: Funcționează în direcția predefinită.
1: Funcționează în direcția opusă.
2: Dezactivează rotirea inversă.
0
P00.15Autotuning parametrii motor0: Fără
1: Autotuning rotațional
2: Autotuning static 1
3: Autotuning static 2
0
P00.18Restabilirea parametrilor0: Fără
1: Revenire la setările din fabrică
2: Șterge declanșările
3: Blochează toate codurile de funcții
0
P01.00Mod de pornire0: Pornire directă
1: Pornire după frânare c.c.
2: Pornire după urmărire vitezei
0
P01.08Mod de oprire0: Decelerare până la oprire
1: Oprire liberă
0
P01.09Frecvența de start a frânării c.c. pentru oprire0.00Hz–P00.03 (Frecvența maximă pe ieșire)0.00Hz
P01.11Curentul c.c. de oprire0.0–100.0%0.00%
P01.12Timpul de frânare c.c. pentru oprire0.00–50.00s0.00s
P01.18Protecție la comanda de pornire prin borne la punerea sub tensiune0: Comanda prin borne este invalidă la punerea sub tensiune
1: Comanda prin borne este validă la punerea sub tensiune
0
P02.00Tip motor 10: Motor asincron (AM)1: Motor sincron (SM)0
P02.01Putere nominală
 AM 1
0.1–3000.0kWDepinde de model
P02.02Frecvența nominală
AM 1
0.01Hz–P00.03 (Frecvența maximă pe ieșire)50.00Hz
P02.03Turație nominală
AM 1
1–60000rpmDepinde de model
P02.04Tensiune nominală AM 10–1200VDepinde de model
P02.05Curent nominal AM 10.8–6000.0ADepinde
P02.15Putere nominală
SM 1
0.1–3000.0kWDepinde de model
P02.16Frecvența nominală
SM 1
0.01Hz–P00.03 (Frecvența maximă pe ieșire)50.00Hz
P02.17Număr de perechi de poli SM 11–1282
P02.18Tensiune nominală SM 10–1200VDepinde de model
P02.19Curent nominal SM 10.8–6000.0ADepinde de model
P02.23Counter-emf  SM 10–10000300
P03.00Amplificare proporțională in bucla de viteză 10.0–200.020.0
P03.01Timp integral in bucla de viteză 10.000–10.000s0.200s
P03.03Amplificare proporțională in bucla de viteză 20.0–200.020.0
P03.04Timp integral in bucla de viteză 20.000–10.000s0.200s
P03.09Coeficient proporțional în bucla de curent P0–655351000
P03.11Metode de setare a cuplului0: Control cuplu invalid
1: Panou (P03.12)           
2: AI1
3: AI2                     
4: AI3
5: Impuls frecvență HDI
6: Cuplu in trepte multiple
7: Comunicație Modbus
b04c35c1 f314 4e35 9c1f 140119c29bd3 Ghid de instalare a convertizoarelor INVT universale Notă: O valoare diferită de zero indica utilizare control cuplu.
0
P04.01Amplificare cuplu motor 10.0%: (Amplificare automată), 0.1%–10.0%0
P04.09V/F amplificare compensare alunecare motor 10.0–200.0%100.0%
P04.10Factor de control al oscilației la frecvență scăzută motor 10–10010
P04.11Factor de control al oscilației la frecvență ridicată motor 10–10010
P05.01Funcția bornei S10: Fără funcție
1: Rotire înainte
2: Rotire înapoi
3: Control cu trei fire (SIN)
4: Rulare lentă înainte (jog)
5: Rulare lentă înapoi (jog)
6: Oprire liberă
7: Resetare defecte
9: Comandă externă resetare defecte
10: Comandă de creștere frecvența (SUS)
11: Comandă reducere frecvență (JOS)
1
P05.02Funcția bornei S24
P05.03Funcția bornei S37
P05.04Funcția bornei S40
P05.37AI2 limită inferioară0.00V–P05.390.00V
P05.39AI2 limită de susP05.37–10.00V10.00V
P06.01Ieșire Y10: Invalid
1: În funcțiune
2: Funcționează înainte
3: Funcționează înapoi
4: Rulare lentă
5: Defect convertizor
6: Detecție nivel frecvență FDT1
8: A atins frecvența setată
0
P06.03–P06.04Ieșire pe releu1
P06.14–P06.15Ieșire analogică0: Frecvența de funcționare
1: Frecvența setată
3: Turație (Raportată la dublul turației motorului sincron)
4: Curentul pe ieșire (Raportat la dublul curentului nominal al convertizorului)
5: Curentul pe ieșire (Raportat la dublul curentului nominal al motorului)
6: Tensiunea pe ieșire (Raportată la de 1.5 ori tensiunea nominală a convertizorului)
7: Puterea pe ieșire (Raportat la dublul puterii nominale a motorului)
0
0
P06.16HDO ieșire impuls înaltă frecventă0
P06.17–P06.26Setare limite de sus si de jos ieșire AOPentru detalii, consultați manualul complet al convertizorului. 
P07.00Parolă utilizator0–655350
P14.00Adresă locală comunicație1–247
89d1a3c5 880b 4001 8f0b 60f516d112f2 Ghid de instalare a convertizoarelor INVT universale Note: Adresa de comunicație a unui slave nu poate fi setată pe 0.
1
P14.01Rata de transfer de comunicație0: 1200BPS
1: 2400BPS
2: 4800BPS
3: 9600BPS
4: 19200BPS
5: 38400BPS
4
P14.02Verificare bit de date0: Fără verificare (N, 8, 1) pentru RTU
1: Verificare par (E, 8, 1) pentru RTU
2: Verificare impar (O, 8, 1) pentru RTU
3: Fără verificare (N, 8, 2) pentru RTU
4: Verificare par (E, 8, 2) pentru RTU
5: Verificare impar (O, 8, 2) pentru RTU
1

Defecte comune si soluții. Coduri de eroare

Note: Diagrama de coduri de eroare este în curs de actualizare. Unele produse utilizează schema veche, iar altele utilizează cea nouă, care sunt listate în „Afișare cod defect”.

Cod de defectTip defectCauze posibileSoluții
OUt1E1Unitate convertizor Protecție fază U•ACC/DEC prea scurte.
Modul IGBT defect
•Eroare de funcționare datorată interferențelor.
•Conexiunile cablurilor sunt slabe
•Punere la pământ (scurt fază – pământ)
•Descărcări electrice datorate condițiilor improprii de mediu.
•Creșteți timpul ACC/DEC.
•Înlocuiți convertizorul.
• Verificați dacă dispozitivele și sistemul sunt împământare în mod fiabil.
•Verificați dacă anumite fire sunt slab prinse.
•Verificați dacă conexiunile la motor sunt greșite sau daca sunt conectate accidental la pământ.
•Înlăturați cu regularitate urmele de praf sau ulei din interiorul convertizorului.
OUt2E2Unitate convertizor Protecție fază V
OUt3E3Unitate convertizor Protecție fază W
OC1E4Supracurent în timpul ACC•ACC/DEC prea rapide.
•Tensiune de alimentarea prea scăzută.
•Putere convertizor prea mică
•Schimbări bruște ale sarcinii
•Curent dezechilibrat pe ieșire
• Puternice interferențe externe (comutare contactori sau împământare slabă)
•Creșteți timpul ACC/DEC.
•Creșteți tensiunea pe alimentare.
•Alegeți un convertizor de putere mai mare.
•Verificați dacă există blocaje ale motorului, conexiuni în scurt sau pierderi ale sarcinii.
• Verificați dacă tensiunea pe ieșire are anomalii și dacă impedanțele motorului sunt dezechilibrate.
•Verificați dacă exista interferente puternice (contactori in apropierea cablului către motor, si conectarea fermă la priza de pământ)
OC2E5Supracurent în timpul DEC
OC3E6Supracurent în timpul funcționării la viteză constantă
OV1E7Supratensiune in timpul ACC•Timp ACC/DEC prea scurt.
•Tensiune de intrare anormală.
•Motor pornit când se rotește.
•Energie regenerativă prea mare.
•Frânare dinamică dezactivată.
•Creșteți timpul ACC/DEC.
•Verificați sursa de alimentare.
•Folosiți funcția de urmărire a vitezei la pornire.
•Adăugați dispozitive pentru frânare dinamică sau unități regenerative.
•Setați parametrii pentru frânare dinamică.
OV2E8Supratensiune in timpul DEC
OV3E9Supratensiune in timpul funcționării la viteză constantă
UVE10Defect subtensiune pe bus•Tensiune de alimentare prea mică.
•Afișare eronată a tensiunii
• Închiderea anormală a contactorului tampon.
•Creșteți tensiunea de alimentare. Contactați-ne.
OL1E11Suprasarcină motor•Tensiune rețea prea scăzută.
•Curent nominal al motorului incorect
•Blocare motor sau variații bruște ale sarcinii prea mari.
•Creșteți tensiunea de alimentare.
•Resetați curentul nominal trecut in parametrii motorului.
•Verificați motorul și ajustați valoarea de amplificare a cuplului.
OL2E12Suprasarcină convertizor•ACC prea rapidă.
•Repornirea motorului in timpul rotirii.
•Tensiune de alimentare prea joasă.
•Sarcină prea mare.
•Putere convertizor prea mică.
•Creșteți timpul ACC.
•Evitați repornirea in timpul rotirii sau activați funcția de urmărire a vitezei.
•Creșteți tensiunea de alimentare (rețea).
•Alegeți un convertizor mai mare.
SPIE13Pierderea fazei pe intrare•Pierderea unei faze R/S/T pe intrare sau fluctuații mari.
•Șuruburile bornelor de intrare sunt slăbite.
•Verificați dacă sunt anomalii pe intrare sau dacă sunt conexiuni slăbite.
•Verificați parametrii pentru a examina defecțiunea.
SPOE14Pierderea fazei pe ieșire•Cabluri defecte pe ieșire sau cu punere la pământ.
•Lipsă fază U/V/W sau sarcină trifazată puternic dezechilibrată.
•Verificați dacă sunt defecțiuni pe cabluri sau contacte slăbite.
•Verificați dacă sunt fluctuații bruște sau impedanțe dezechilibrate ale motorului.
OH2E16Supratemperaturămodul invertor•Canal evacuare aer înfundat sau ventilator defect.
•Temperatură ambientală prea ridicată.
•Timp îndelungat de funcționare in suprasarcină.
•Eliberați calea de evacuare sau înlocuiți ventilatorul.
•Păstrați o temperatură ambientală scăzută
•Alegeți un convertizor de putere mai mare.
CEE18Defect comunicație RS485•Rată de transfer nepotrivită.
•Defect linie de comunicație.
•Adresă de comunicație incorectă.
•Comunicația este afectată de interferențe puternice
•Setați rata de transfer potrivită.
•Verificați cablarea portul de comunicație.
•Setați corect adresa de comunicație.
•Înlocuiți sau schimbați cablarea ca să îmbunătățiți protecția anti-interferențe.
tEE20Defect autotuning motor• Puterile motorului si ale convertizorului nu se potrivesc.
•Setarea incorectă a parametrilor motorului.
•Setările parametrilor de autotuning se abat brusc de la valorile standard.
•A expirat timpul de autotuning.
•Schimbă modelul de convertizor.
•Setează corect tipul motorului si parametrii de pe plăcuță.
•Eliberați sarcina motorului si reluați autotiningul.
•Verificați cablarea motorului și parametrii setați.
• Verificați dacă frecvența limită superioară este mai mare de 2/3 din frecvența nominală.
dEuE34Defect de deviere a vitezei•Sarcină prea mare sau blocată•Verificați dacă sarcina este prea mare, creșteți timpul de detectare a deviației de viteză, sau prelungiți timpii ACC/DEC.
•Verificați parametrii motorului, si efectuați iar autotuning pentru pentru parametrii motorului.
•Verificați setările de controlul in buclă al vitezei.
SToE35Defect de setări incorecte•Pierderea sarcinii
•Setarea incorectă a parametrilor motorului SM.
•Parametrii incorecți setați prin autotuning.
•Convertizorul este decuplat de motor
•Aplicație de slăbire a fluxului (turația creste peste cea nominală, cuplul scade)
•Verificați dacă sunt suprasarcini sau blocaje.
•Verificați setările motorului si ale tensiunii contra-electromotoare EMF
•Efectuați iar autotuning pentru parametrii motorului.
•Creșțeți timpul de detectare al ajustărilor greșite.
•Ajustați coeficientul de slăbire a fluxului si parametrii buclei de curent.

Aici găsiți convertizoarele GD20 si GD270.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Imagine
  • SKU
  • Recenzii
  • Preț
  • Stoc
  • Disponibilitate
  • Adaugă în coș
  • Descriere
  • Conținut
  • Greutate
  • Dimensiuni
  • Informații adiționale
Click outside to hide the comparison bar
Compară