Toshiba VFS15 – Funcționare cu două trepte de viteză, acționarea releului RY
DESCRIERE
Utilizarea convertizorului de frecvență pentru acționarea benzilor transportoare în industria alimentară, procese de coacere cu bandă, cuptoare rotative.
Comanda se face manual, prin butoane externe.
PARAMETRIZARE
Configurare logică pozitivă
Dacă utilizați sursa internă a convertizorului, având convertizorul și circuitele de comandă scoase de sub tensiune, comutați switch-ul SW1 pe source, adică P24 va fi contact comun (sursa).
Programare
Set: EU | Alegerea regiunii și stabilirea automată a valorilor parametrilor de bază
CMOD: 0 | Comanda se va face din blocul terminal. Pentru mers înainte se închide contactul F cu P24, pentru mers înapoi R cu P24. Motorul pornește doar dacă are închis unul dintre aceste doua contacte.
FMOD: 1 | Reglarea frecventei se va face prin borna VIA, cu potențiometru.
SR1: 50 [Hz]| Treapta a doua de frecvență. La închiderea contactului între S1 și P24 frecvența va trece pe valoarea setată aici. Cât timp contactul este închis frecvența nu poate fi modificată din altă parte. La deschiderea contactului convertizorul trece pe frecvența principala (setată din potențiometru în cazul acesta).
F130: 2 | Releul RY se va închide când va fi atinsă frecvența UL limita superioară a frecvenței (50 Hz).
CONECTARE

Comutator cu 3 poziții, S2
Un contact se leagă intre P24 și F (mers înainte) si celălalt contact se leagă între P24 si R (mers înapoi). Poziția din mijloc fiind pentru oprire.
Comutator 2 poziții, S1
Un fir se leagă la P24, celălalt se leagă la S1. Aceasta este viteza a doua (maximă).
Potențiometru
Conductorul median se leagă la VIA, un capăt la CC si celălalt capăt la PP.
Acesta este viteza principala (mica) si se reglează din potențiometru.
Releul RY, lampa H1
Are un contact liber de potențial.
Pe RC se leagă conductorul dinspre sursa de tensiune (max 230 V) și pe RY conductorul către consumator (max. 2 A rezistiv, 1A inductiv).
Butonul de urgență, Q1
Se inlatura mai intai puntea. Se conecteaza intre +SU si STO.
Acesta are un contact normal închis, la apăsare contactul se deschide și motorul intră în oprire liberă (coast stop).
Aici gasiti convertizoarele Toshiba VFS15.
Lasă un răspuns