Pentru returnarea produselor trebuie respectată procedura de mai jos.
Produsele trebuie sa fie neutilizate si să se afle in perioada acceptată pentru retur.
Pregătiți produsele pentru livrare cu toata grija, astfel încât acestea sa arate ca atunci când le-ați primit.
In cazul produselor marcate cu sigiliul producătorului, prezența acestuia nu este obligatorie pentru acceptarea returului.
Daca încă nu ați primit coletul, refuzați recepția acestuia și coletul se va întoarce la noi. Este cea mai simplă si rapidă metodă de retur.
Pași de urmat:
1. Pregătirea coletului pentru retur:
- produsul sa fie complet, cu toate accesoriile
- împachetați-l folosind pe cat posibil ambalajele originale
- pachetul trebuie sa permită transportul in siguranță si sa prevină deteriorarea produsului
2. Completați formularul:
https://www.braistore.ro/index.php?route=account/return/add
3. Predați coletul curierului
Produsul trebuie sa ajungă la adresa de la care a fost livrat de Braistore. Dacă nu sunteți siguri, cereți informații.
Dacă optați pentru trimiterea curierului de către Braistore, acesta poate ridica coletul în până la trei zile lucrătoare de la solicitare. Coletul va fi ridicat de la adresa la care a fost livrat. Daca doriți ca ridicarea sa fie făcută de la altă adresă va rugăm sa ne comunicați.
4. Verificarea produsului de către noi
Pentru acceptarea returului produsul trebuie sa fie nefolosit, complet, sa nu aibă urme de utilizare sau lovire, să nu prezinte deteriorări sau urme cauzate de condițiile de depozitare improprii.
5. Returnarea banilor
Banii vor fi returnați de regula, prin metoda aleasa la cumpărare.
În cazul optării pentru transfer bancar, trebuie să ne comunicați pe suport durabil contul si banca.
Referitor la retur, Condițiile generale de vânzare prevăd:
3.4 După primirea unei comenzi din partea Clientului, Braistore va transmite Clientului una sau mai multe înștiințări privind stadiul analizei și procesării comenzii. Contractul de vânzare-cumpărare se va încheia la momentul la care Braistore transmite clientului fie acceptarea comenzii, fie direct expedierea acesteia.
3.5 Clientul poate să revoce comanda înainte de momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare (conform 3.4). După acest moment, Clientul poate să revoce comanda doar cu achitarea unei taxe de reziliere în cuantum de:
• 0% din valoarea comenzii, dacă produsele comandate se aflau deja în stocul Braistore sau Braistore nu a încheiat un act generator de obligații cu un furnizor în scopul procurării produselor comandate;
• cel puțin 25% din valoarea comenzii, dacă produsele comandate nu se aflau în stocul Braistore sau Braistore a încheiat un act generator de obligații cu un furnizor în scopul procurării produselor comandate;
• cel puțin 50% din valoarea comenzii dacă produsele comandate presupun asamblare, montaj sau alte operațiuni efectuate de Braistore anterior livrării și aceste operațiuni au fost deja efectuate, parțial sau integral;
• cel puțin 75% din valoarea comenzii în orice alt caz și până la 100% în situațiile în care produsele comandate au o configurare specifică, unică sau rară.
Articolul 11. Returnarea produselor
11.1 Clientul poate solicita returnarea produselor care au fost livrate din stoc (i.e., nu la comandă specială) în termen de 30 de zile de la livrare, pe cheltuiala sa. Clientul care are calitatea de consumator, poate solicita returnarea produselor, indiferent dacă au fost sau nu livrate din stoc, în termen de 14 zile, pe cheltuiala sa, dacă au fost comandate la distanță, nu sunt produse consumabile sau fabricate, modificate sau personalizate la comandă și nu au fost utilizate de către Client.
11.2 Restituirea prețului produselor returnate se va face: între două și șapte zile lucrătoare de la data recepționării produselor; în cazul consumatorilor, în cel mult 14 zile de la data informării de decizia de retragere, termen ce poate fi amânat până la data recepționării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi a expedierii din partea Clientului, rambursarea făcându-se astfel în până la trei zile lucrătoare de la data cea mai apropiată dintre acestea două. Dovada expedierii produsului trebuie însoțită de dovada neutilizării acestuia.
11.3 Consumatorul este responsabil de diminuarea valorii produsului rezultată de manipularea acestuia. Suma rambursată poate fi micșorată cu valoare diminuată, cu costurile de reambalare și restocare a produsului. Suma rambursată va conține contravaloarea produselor returnate, exclusiv cheltuielile de livrare si serviciile deja prestate; in cazul consumatorilor suma rambursată va include si costurile de livrare.
11.4 Orice modificarea a stării produsului sau deteriorare a ambalajului care face imposibila vânzarea acestuia ca nou, duce la aplicarea unor taxe de readucere la conformitate a produsului sau de diminuarea a valorii de revânzare a acestuia cuprinse între 0 si 100% din valoare produsului. Valoarea taxei va fi comunicata ulterior recepționării produsului returnat.
11.5 Costul returului va fi suportat de Braistore in cazurile următoare:
- produsul nu corespunde specificațiilor de pe site sau a fost livrat alt produs
- produsul este nefuncțional in primele 48 de ore
- coletul produsului este deteriorat; in acest caz refuzați primirea lui, recepția in stare deteriorată va transfera Clientului si riscurile aferente. Returul este suportat de Braistore doar în cazul livrării prin curieri contractați direct de noi.
11.6 În cazul cumpărătorilor cărora legea le recunoaște calitatea de consumatori, prevederile referitoare la returnarea produselor vor fi interpretate în conjuncție cu legea aplicabilă și nu vor avea efectul nerecunoașterii unui drept prevăzut de lege. Acolo unde legea prevede termene și condiții de returnare a produselor mai favorabile pentru consumatori decât cele prevăzute la acest articol, se vor aplica cele prevăzute de lege.
11.7 Braistore va refuza sa mai colaboreze cu clienții care abuzează de dreptul de retur. Acesta decizie va fi aplicată ulterior comunicării Clientului.